Kaizen (Sürekli İyileştirme) |
|
|
Sürekli iyileştirme prosesinin kaynağı Kaizen felsefesidir. Sürekli iyileştime prosesi; düşünce ve davranış olarak çalışan herkesin, her durumu tartışmaya açması ve sonra bunu iyileştirmenin yollarını aramasıdır. Kaizen felsefesini bir şemsiye gibi düşünürsek bu şemsiyenin altında şu birimleri görmemiz mümkündür. -Müşteri yönelimi -Toplam kalite kontrolü -Kalite çemberleri -Öneri sistemi -Otomasyon -İş yerinde disiplin -Toplam verimli bakım -Kanban -Kalite iyileştirmesi -Tam anında üretim -Sıfır hata -Küçük grup faaliyetleri -İşçi yönetim işbirligi -Verimlilik iyileştirme -Yeni ürün geliştirilmesi |
|
|
|
|
|